VaD äR ViktiGt FöR DiG?

Har nyss kommit hem från Helsingborg, har varit på ett möte med ett Par som ska gifta sig nästa sommar.
Gick igenom vilka låtar de skulle vilja ha under Vigseln och på Bröllopsfesten.

Killen berättade att han varit med om en bilolycka -98 och att han dog 3 gånger i ambulansen på väg in till sjukhuset. Han låg sedan i koma i 3 1/2 vecka och vaknade därefter upp på sin födelsedag. Kunde inte tala, inte gå och hade knappt några minnen kvar - varken från vad som hänt eller om vem han var.
Han fick med andra ord börja om från början... Lära sig gå, prata, skriva osv...
Ida är han nästan helt återställd och lever med en härlig kvinna och ja la verkligen märke till hur mycket de uppskattar varandra!

Det fick mig att tänka till...
Därför ägnar ja denna skrivstund till att påminna mig själv och alla er andra om att leva i Nuet och att inte ta Någonting för givet. Det är nyttigt att stanna upp ibland, att tänka på alla fina människor man har omkring sig och vad man gör av sitt liv...
Ja har hört folk säga: "Ja hatar mitt jobb och varje gång väckarklockan ringer blir ja förbannad för att ja inte vill gå upp, Mina jobbarkompisar är helt körda i huvet och det händer aldrig nåt nytt på jobbet och när man kommer hem från jobbet är man så trött så att man inte orkar hitta på nånting... Så då blir det att ja tittar på tv för att sedan typ 1 timme senare vakna upp i soffan med tv:n på och inse att ja måste gå och lägga mig för att ja nästa dag ska till det där j-vla jobbet igen... *Suck* Men ja gör det för pengarnas skull.. Om 10 år är ja rik och den tanken gör att ja orkar stå ut"

Fattar verkligen inte detta tänk? Denna Penga-hysteri och allt tjat om att bli rik?
Ja förstår att man vill ha pengar så man kan hitta på lite roliga saker och att slippa behöva vända på varenda krona... Men blir verkligen äcklad av vissa människor som visar upp sig i tidningar i sina olika klänningar i 100.000 kronors-klassen.
Är det lycka? Inte för mig.

Likadant det här med att om 10 år är ja Rik?
Är det verkligen värt att vantrivas på sitt jobb för att man ska bli rik?
Är det nån som tycker det?
Om man vantrivts på sitt jobb i så många år lär man va utbränd efter 10 år och kan man då njuta av sina pengar och tanken på att man är rik?

Ja har blivit mycket bättre på att leva i Nuet, försöker hitta på nåt som ja tycker är kul varje dag för det är viktigt för mig. Sen är ja väldigt tacksam för att jag jobbar med mitt drömjobb - Som Sångerska, Föreläsare och Med en egenskriven Barn-Musikal.

Hoppas att ni där ute i Cyber-rymden trivs me era liv och tänker till lite extra på vad det är som gör er lyckliga och vad som verkligen betyder nåt för er...

Avslutar denna gång med ett av mina Favoritcitat och med en bild från en av
Mina Favoritplatser:



Carpe Diem! (Fånga Dagen)


Kommentarer
Postat av: Nellie

Det är skönt att bli påmind om livet vi har fått. Vi får bara en gång att leva och vi borde göra det bästa av livet. Njuta av de stunder man får med vänner, familj. Följ era drömmar.
Ett ögonblick i livet är inget man kan ta för givet.

2007-08-17 @ 09:34:35
URL: http://omeloo.blogg.se
Postat av: HeLeNa

TiLL NeLLie:
Håller med dig helt vännen!
KrameLiKram!

2007-08-23 @ 10:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0