VäLGöReNHeT!

Har haft en Toppendag i Helsingborg!
HD & Lokaltidningen var på plats och gjorde Reportage.
Vi ska nämligen tillsammans med "Trumslagaren", en daglig verksamhet för personer med funktionshinder, göra en Välgörenhetskonsert den 12 November på ett ställe som heter Jutan i Helsingborg där överskottet ska gå till Barncancerfonden.
Ja tycker om att ställa upp på Välgörenhetsspelningar & bidra till att pengar kan samlas in till forskning.
Mellan klockan 18.00-20.30 kommer:
* DriLL & DruLL köra en föreställning på 30 min för barn i 3-10 års åldern
* Trumslagaren - ett Grymt band framföra Härliga Låtar
* Ja & Johan också köra några egna låtar & Rocka loss!

Vore kul om just DU ville komma!
Biljetten kostar 150 kr och går att beställa på 042-105223.

Minns när vi spela DriLL & DruLL på Wallmans Intima Teater i Stockholm för 2 år sedan. Då kom en liten flicka på 5 år Backstage. Hon hade svår cancer och endast några veckor kvar att leva. Hennes dröm var att få träffa Anna Book, hon spelade Tomtemor i vår föreställning. När hon kom in i rummet gjorde det så ont i mig, varför skulle denna lilla flicka inte få leva längre? Hennes föräldrar var med och man såg både Glädjen & Sorgen i deras ögon. Glädjen över att deras lilla stjärna fick träffa sin idol och Sorgen över att hon snart inte skulle finnas. Det var svårt att finna ord, vad skulle man säga?
Vi krama om flickan & hon tyckte det var spännande att se hur DriLL, DruLL, Ville Varg och Tomtemor såg ut på nära håll & fråga såna där härliga frågor som bara Barn gör. Mamman & Pappan tacka oss så Hjärtligt för att vi tagit emot dem och vi gav dem en Stor Kram innan de gick. Det är i såna här stunder man inser vad som är viktigt för en själv i livet.
För mig är det att ta hand om de ja Tycker om, Lyssna till Mina Drömmar & Göra Det som Känns Viktigt för MiG!
Jag har jobbat med Musiken på Många olika sätt de senaste 5 åren och uppfyllt många av Mina Drömmar.

Hoppas NI därute också tar er tid att sitta ner en stund, Fundera över vad som är Viktigt för er och Vad ni har för Drömmar...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Glöm inte Rosa Bandet-galan ikväll!!!

2008-10-28 @ 17:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0