ÄLSKaDe FaRMoR!

Har nyss Pratat med Min Underbara Farmor Hanna på Telefonen.
Saknar henne så Mycket när ja är här nere i Skåne.
Hon är en Kvinna som ja så Djupt Beundrar. Hon har hela tiden varit en Stor Inspiratör för mig & är det Fortfarande. Med Henne kan ja prata om allt, fast hon är 91 år känns Hon som en Vän i min egen ålder. 



Hon har under hela sitt Liv Påverkat på olika sett för att göra den här Världen lite Bättre för oss andra att Leva i. För att nämna några saker:
* Gjorde Hon så att vi Barn fick en egen Lekplats i Åby
* Hon & Farfar stod på sig så att de byggde en Brygga + Ett HoppTorn uppe vid
   GranSjöNäs i Åby.
* Tjata länge på Kommunen om att vi Barn skulle få en egen SkridskoBana att åka
   på så Tillslut lyssnade dem.

Många inlägg har hon skrivit till Tidningar när det varit Orättvisor eller Bra saker som de Uppmärksammat!

Hon var den första Instruktören i Qi Gong i Norrköping när Hon Debuterade som 70 - åring & Blev snabbt en Populär Instruktör som fick hålla i betydligt fler Kurser än hon tänkt... Och denna Kvinnan är Min Farmor!
Är så GLad över att Hon fortfarande Finns & ja Hoppas att hon kommer Göra det ett bra Tag till!
 

Kommentarer
Postat av: Anna Thörnkvist

Vilken cool farmor du har! :)

Vad är Qi Gong? Är det nån typ av Yoga elr nått? Låter som det :P

2009-03-02 @ 21:27:45
URL: http://annaaat.blogg.se/
Postat av: Anna Thörnkvist

Vilken cool farmor du har! :)

Vad är Qi Gong? Är det nån typ av Yoga el kamp sport elr nått? Låter som det :P

2009-03-02 @ 21:29:43
URL: http://annaaat.blogg.se/
Postat av: HeLeNa

Ja, Min Farmor är en Cool Brutta! =)

Qi Qong är en kinesisk Träningsform som ger samma lugnande effekt som Yoga, hjälper en även att få energi! =)

2009-03-03 @ 11:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0