TjooHoO!

Idag är det en Bra Dag! =)
Just nu befinner sig en PianoStämmare här hemma hos oss!
Äntligen kommer vårt Piano bli Stämt! Vet inte hur många gånger ja Skrivit en låt i en viss Tonart (Min favorit är D#) MEN så har ja fått ändra pga av att Pianot varit så ostämt att ja helt tappat Känslan när ja försökt Sjunga Låten! Om några timmar kommer ja kunna Skriva & Sjunga i vilken Tonart som helst & bara Tanken på det gör mig SuperLycklig!



Håller på att Gå igenom alla Mina Låtar för att välja Vilka som ska vara med på min kommande Skiva. Ja har ett Tema ja Känner väldigt Starkt för som går igenom Många av Mina Låtar. Har även en Färdig Titel till Skivan så ja känner mig riktigt Taggad att komma igång & Börja Spela in! Kommer bli en Mysig, Svensk Platta med Live-Intrument & Mycket Vandrande Melodier...

Kommentarer
Postat av: Anna Thörnkvist

Va kul att du ska börja spela in skiva! :D Härligt ! Vårat piano skulle nog också behövas stämma om x) Mamma fick det när hon gick i 4 ( som är en härrans massa år sen )och det har aldrig blivit stämmt efter det :O

När man säger att en låt går i tex tonart G...är det G som är första ackordet då? Eller asså, du fattar vad jag menar =). Jag har aldrig fattat det där rodnar ;)

2009-03-17 @ 17:16:51
URL: http://annaaat.blogg.se/
Postat av: Sofia

:D När förväntas den vara klar? Vill ha nuuuu! :D Dina låtar är så mysiga, härliga. Man blir glad av dem. :) Längtar tills man får höra en hel platta ska du veta! :)

kramelikram!

2009-03-17 @ 18:04:17
Postat av: mio

Tusen tack för kommentaren! Och tack för informationen! Vad gullig du är!!

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, vill ju helst slippa hålla på och fixa med klips varje gång, det jag beställde är för tunt att ha så jag fick beställa mer. Mitt egna är ju så tjockt och det blir ju bara knäppt att ha några glesa hårstrån hängande! kramar till er från oss!

2009-03-17 @ 20:53:44
URL: http://metrobloggen.se/emilfan
Postat av: HeLeNa

Hej Tjejer!

Tack för era inlägg! =)



ANNA - Det är som du Tänker kring Tonarten, precis så som du skrev skulle ja beskrivit det!

Säger man att en Låt går i Tonarten G utgår man från G-ackordet helt enkelt! =)



SOFIA - Va kul att du ser fram emot min Skiva!

Dina ord Värmer! =)



MIO - Alltid kul & kunna dela med sig av de Tips man har! =)

2009-03-17 @ 22:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0