RöJJNiNG & ReNSNiNG På HöG NiVå!

Några gånger om Året får jag mina Ryck och går igenom Rum för Rum i Huset...
Jag Röjjer & Rensar och Ställer mig de Fiffiga frågorna från Boken
"Rensa i röran med Feng Shui" 

Foto: Byggexpo.se/bokhandel

Tänkte därför dela med mig av de fantastiska frågorna som hjälpt mig, som tidigare varit en typisk Pryl-Brutta, att på ett enklare sätt göra mig av med vissa Prylar.
Om du vill prova "Pyltestet" kan du nu isåfall ta fram något från hemmet som du är osäker på ifall du vill behålla eller göra dig av med.
Svara sedan ÄRLIGT på dessa frågor:

1. Blir jag glad när jag tänker på den eller tittar på den?
2. Älskar jag den helhjärtat?
3. Är den verkligen användbar?

Om svaret inte är ett självklart JA på två utav dessa tre frågor bör du göra dig av med Prylen!

Jag har hittat så mycket här hemma som jag snart ska skänka till Välgörenhet, Känslan av att kunna göra det gör mig glad och tanken på att kläderna och sakerna kan få komma till användning hos någon annan, som faktiskt behöver dem, gör mig ännu gladare. I slutet av Veckan tänkte jag styra upp ett litet PARTY här hemma där jag säljer ut mina lite Kärare Ägodelar och Kläder till Vänner o Bekanta!
Blir ett roligt projekt för mig och ger mig en extra spark i baken att faktiskt bli klar med min Rensning till slutet av veckan!

Kommentarer
Postat av: Maria

Fast om de allra flesta grejer i köket kan jag bara svara ja på en av de där frågorna, det är användbart. Jag älskar dem inte helhjärtat och jag blir inte glad av att se dem, men likt förbannat måste man ha kvar de där grejorna. ;)

2011-03-21 @ 12:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0