RäTT eller FeL?

Ibland känner man sig otillräcklig...

Vad är viktigast?

Det man lovat någon annan eller att lyssna till sin inre röst om vad som känns rätt sen när det väl gäller?

* Ibland blir det att  ja gör saker som ja lovat andra men som inte känns rätt.
* Vissa gånger har ja sagt ifrån då det inte känts rätt men då blir personen man lovat så oerhört besviken och så får man dåligt samvete för det. 

Tyvärr är det ofta så att Människor som nästan alltid säger Ja och som till 100 % verkligen ställer upp för sina Nära o Kära får sån smäll när de väl säger Nej. Just detta gör mig så frustrerad!

Varför ska vissa vänner ta för givet att man alltid ska säga Ja?

Ska man behöva börja säga Nej oftare för att de ska fatta att de inte kan ta en för givet? Grrr!
Det tycker inte ja!

Från och med nu ska ja verkligen börja bli mer ärlig och förklara direkt hur läget är så ja slipper hamna i en sån här situation när man sitter me dåligt samvete för något som man inte har gjort!

Va säger ni Cyber-Vänner?

/ Hella


Kommentarer
Postat av: Nellan

Jo så blir det tyvärr ofta. Och jag tror nog att man ska lyssna på sin inre röst.

Jag har lovat mig själv mer att göra det.

Åkte på en sån käftsmäll nu att det nästan känns som om man ska sköta sitt o andra sitt...

2007-10-11 @ 20:23:06
URL: http://omeloo.blogg.se
Postat av: mio

Håller med dig,har själv hamnat i såna situationer flera gånger!
Nu för tiden är det väl jag som behöver mest hjälp men skulle nån säga nej accepterar jag ju det!

2007-10-12 @ 07:49:04
URL: http://emilfan.blogg.se
Postat av: amanda

Jag känner oxå igen mig. Man ska aldrig ta någonting för givet och man ska vara tacksam för de stunder man får vara tillsammans. Det är mycket viktigt. :)

2007-10-13 @ 21:30:11
URL: http://www.amandasigfridssons.blogg.se
Postat av: vjollce

Shoo.. Hellur Jo de e sant käraste vänner tar det allvarligt om man säger NEj ......

//Peace

2007-10-14 @ 14:48:07
URL: http://vjollce.blogg.se
Postat av: Vilda

Ett viktigt ämne du tagit upp fina!!!
jag har oxå sårat folk när jag sakt nej,
man måste kunna säga nej, en vän förstår!viktigt att lyssna på andra men man ska inte tappa sin egen lilla röst man har...

All kärlek/din vilda

2007-11-14 @ 22:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0