TjoHoo!

Nu har ja äntligen kommit igång med Träningen igen! =)
Har varit Förkyld i nästan 1 månad och inte vågat träna men nu e ja Frisk som en Nötkärna!
Har även varit Hes väldigt länge men NU börjar min Röst komma tillbaka...
Vilken lättnad att kunna Sjunga ut ordentligt igen!

Föreläsningen idag var väldigt Kul & Inspirerande! Mötte 10 härliga Människor som går en utbildning där de blir Eventkoordinatorer, med andra ord Event-Fixare! Vi fråga dem vad de hade för Drömmar & det var alla möjliga roliga saker! Älskar & Lyssna på vad andra Drömmer om här i Livet! =)

Vet inte hur många gånger Folk sagt till mig... "Jamen Helena, det är ju kul att du kan jobba med musiken men hur många år ska ni orka flänga runt som ni gör? Klarar ni er verkligen ekonomiskt?"

Ja tycker den frågeställningen säger ganska mycket om de Personerna som frågar just dem frågorna?
Varför ska man först o främst koncentrera sig på att tänka på om man "orkar flänga runt"?
Det är ju jobben som är det roliga och på resan till jobben får man passa på att ha kul i bilen eller på tåget eller vart man befinner sig!
Och när det gäller den ekonomiska biten så är svaret JA - ja klarar mig alldeles Galant.
Pengar är inte det viktigaste i mitt liv, ja prioriterar först o främst:
* att Trivas med Mitt Liv och Mitt Jobb
* att Hitta på Nya Spännande Projekt
* Friheten att kunna planera arbetsdagen som ja vill

Ja tror på uttrycket "What comes around goes around"
Jag vill sprida Glädje med min Sång & Musik och så länge jag brinner för det kommer ja fortsätta, så är det bara!
Dessutom har ja levt på Musiken i över 4 år nu så för mig skulle det bli svårt att gå tillbaka till ett jobb med fasta tider & rutiner... Att jobba med Musiken har blivit som en Livsstil för mig, kan inte riktigt säga när ja jobbar eller inte för varje dag kommer nya idéer upp som ja skriver ner & ja mailar arrangörer hit & dit & så går ja på Möten, ja ni hör ju själva... Ni musiker förstår säkert vad ja menar! =)

Ja hoppas Ni alla därute har ett jobb som ni trivs med!


Kommentarer
Postat av: mio

Jag tycker ni har precis rätt arbete!!

jag har utmanat dig och utmanimgen finns på min blogg : )

Kramar

Postat av: Zoyababe

Ni sprider glädje och trivs med det, kan man ha det bättre? Jag har själv en dotter som lever för musiken... dock inte mer än som hobby än så länge.



Hoppas ni får en kul lördag när ni ska glädja barnen i vårt område. Jag har inga små barn längre men tror nog att vi kommer att höra er även om vi "bara" är hemma.

2008-08-14 @ 08:34:32
URL: http://www.metrobloggen.se/zoyababe
Postat av: zara

minns när man va yngre och berättade om sin dröm att en dag få arbeta med musik. "Ja, visst lycka till" med en negativ klang. "men vad gör du på riktigt?" osv.. i detta samhälle ska man ha ett "vanligt" jobb och inte gå utanför ramarna.

Jag älskar att få jobba med musiken precis som du´. Man ska alltid följa sina drömmar och göra det som gör en lycklig! Kram

2008-08-15 @ 16:08:36
URL: http://zara82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0