TiD FöR TaNkaR...

Sitter i en stor byggnad i Helsingborg där det är massa Replokaler.
Lyssnar till ljudet av instrument från olika Band som Repar just nu - Härligt!
Håller på att Repa inför Studio-inspelningen av Johans Nya platta som kommer att göras nästa vecka i Norrköping i en Nybyggd studio..
Behöver ibland gå ut och ta lite pauser pga att ja för ca 2 månader sen fick det omtalade "Tinitus"...
Vi hade repat o skulle plocka ihop alla grejjer... Förstärkaren var inte av och en av Grabbarna råka rikta en Mikrofon mot Förstärkaren & på den vägen är det...
Nu måste ja ha öronproppar när vi repar annars blir Tjutet i mina öron olidligt på kvällen när det är tyst.
Det är så Frustrerande för ja tycker inte alls om hur Ljudet låter i "Huvet" när öronpropparna är intryckta, känner mig så instängd men så får D vara en tid framöver. Ja hoppas innerligt att min Tjut-ton kommer minska i Framitden om ja respekterar den & försöker skydda den från oväsen så gott det går!
Därför sitter ja här framför Datan en Fredakväll, passar på att Blogga & uträtta lite Jobbmail samtidigt som ja har SångPaus!

Imorse Sjöng jag på en Begravning, det blev mycket känslor även fast jag inte kände personen som dött. Dels av att se alla Sorgsna Människor men även påminnelsen av Mina Nära Vänner som gått bort alldeles för tidigt... Gör så ont, det är så svårt att acceptera Döden när den orsakats av Cancer eller Flodvågskatastrofen i Thailand. Det var så två av mina närmaste Vänner gick bort. När det gäller Döden försöker ja att Fokusera på alla fina Minnen men det kan ibland göra att allt känns mycket jobbigare för då saknar man ju personerna ännu mer, eller hur känner ni därute?
Vissa stunder är det intressant att Ta sig tid att Tänka & Fundera på vad man egentligen gör på denna Jord...

Kommentarer
Postat av: nellan

Yo! Tinnitus är ett helvete. Har haft det lääänge. Många år.

Det förstärks när man sovit dåligt eller är stressad så ibland hamnar jag i en ond cirkel. KAn inte sova för att öronen tjuter o min öron tjuter mer för att jag inte sover...fick min tinnitus på en iron maieden konsert. SPännande NOT!



Nu ska jag göra frulle. T är o köper bullar.



Ha det

2008-09-14 @ 08:57:59
URL: http://ugglybetty.blogg.se/
Postat av: Betty

Yo!





2008-09-17 @ 08:54:27
URL: http://ugglybetty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0