KoNSTiGT SjuKSySTeM!

Jag slutar aldrig Förvånas över hur det Funkar på Vårdcentralerna här i Sverige.
Först ringer man en Telefonsvarare & knappar in sitt Telefonnummer. 1 timme senare ringer en Telefonist upp, frågar massa frågor & ger en tillsist en utsatt tid.

Man åker till Vårdcentralen, betalar i kassan, sen sitter man & VÄNTAR i Väntrummet & tiden som fått stämmer helt plötsligt inte alls...
Sen ropas ens namn upp av Doktorn, man får komma in på hans Rum & han snackar sitt Doktor-Snack & kollar lite snabbt, som i mitt fall, i halsen. Sen säger Han att ja ska få gå & sätta mig i det andra Väntrummet. Det är ju inte så att han beskriver VART man ska gå, Nej, det ska man tydligen räkna ut själv!? Ja klara det ju fint men hur gör dem med alla Pensionärer? Eller behandlas dem på ett annat sätt kanske? Sen sätter man sig i PROV-LABB-VÄNTERUMMET för att Vänta på att Ta Prov i sisådär 30 min. När man äntligen får komma in dit känns det som man befinner sig i en Speed-Studio, här går det undan, ojojoj, gäller att vara med & hålla andan innan de kör ner den där grejen i halsen så det inte händer Tråkigheter, haha! Efter det blir det YTTERLIGARE 10 MIN VÄNTAN tills ja får veta att ja INTE har HalsFluss.

Är det nån Mer än JAG som Tycker att det är ett J-vla Väntande?
Hallå, det är år 2009, borde de inte kommit på ett Smidigare & Snabbare System?

Som i mitt fall t ex, hade de inte kunnat skicka mig direkt tiil ProvLabbet eftersom Ja på Telefon sa att ja trodde att ja hade HalsFluss när ja svara på Telefonistens alla Frågor. Doktorn fråga ju ändå samma frågor!?
Begriper mig inte på det!?

Kommentarer
Postat av: mio

Ja det är sjukt! Vi får ta en kölapp och komma till en sköterska som sen ebstämmer om man ska till läkaren. Jag var nerer för jag misstänkte att jag hade blåskatarr och tyckte att jag kunde lämna in provet jag hade med mig direkt till labbet men hon i kassan sa att så får man inte göra utan det ska sköterskan besluta i så fall. jag skulle i alla fall ta blodprov samma dag så jag nämnde för henne på labb att jag hade besvär och att jag hade provet med mig, hon tog det direkt och testade för hon tyckte att det vore onödigt att jag skulle sitta där om det inte var nånting fel. Provet visade att jag skulle sitta kvar och när jag kom in till läkaren sen var proverna färdiga så han kunde skriva ut penicillin utan mera väntetid!

2009-04-22 @ 20:15:30
URL: http://metrobloggen.se/emilfan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0