ViLkeN KväLL!

Blev lite sista shopping i Helsingborg me min goe vän Emma, va bara tvungen att
unna mig lite extra nu innan utmaningen börjar! Men nu känner ja mig mer taggad
än nånsin och ska verkligen börja använda alla möjliga kläder som hänger i min garderob. Blir ofta så att jag använder vissa favorit plagg under 2 v som ja kastar i tvättkorgen, tvättar när ja äntligen lyckats få tid i tvättstugan - o sen använder jag nästan samma kläder igen...
Varför då? NÄ - Nu är det dags för lite Nya Vanor o Rutiner Minsann!

Kvällen forsatte med middag på en Mysig Thailändsk-restaurang, MmuumSs!
När ja börjat blivit så där härligt mätt så kom tanken upp i huvet - Va mysigt det
vore med en bio! Så ja fick me mig gänget till Filmstan för att se premiären av
*Underbar och älskad av alla!*
Har läst boken för ett halvår sen o gilla den skarpt, sjukt rolig!
Filmen va också toppen! Ja tycker d e skönt me svenska filmer, att slappa - njuta
o skratta till! Kan rekommendera den till er som gillar filmer när folk e pinsamma
så d blir roligt!

Glada o lyckliga gick vi till bilen, körde mot Landskrona o satt o snacka om vilken
lyckad kväll vi haft... Det skulle vi inte gjort... Helt plötsligt märker vi att massa bilar
står vid väg-grenen på motorvägen o blinkar med sina varnings-blinkers.
Klok som ja (tyckte att ja) va körde ja då i det vänstra - omköringsfältet.
Helt plötsligt ser ja nåt stort som ligger över hela vägen, det blir världens smäll och
hela bilen flyger, som i en Berg-o-Dalbana! J-vlgt läkigt!
Så då gjorde vi som de andra 20 bilarna gjorde - vi stanna för att se om nåt gått sönder, alla bilar runtomkring oss hade fått punka men vår bil hade klarat sig från det.
Istället droppa olja från bilen och det hade skrapats upp rejält på sidan av bilen.
Körde in till macken o några schyssta killar kolla på bilen o sa att vi kunde köra hem med den men att vi måste kolla me en verkstad imorn.

Ni som känner mig lär ju inte bli överraskade!?
Finns det nån annan som har så otur med bilar som jag?
Ja får välja att skratta istället för att gråta, det är ingen hemlighet att jag under mitt 1 1/2 års tid som körkortsägare lagt över 40.000 på bara bil-reparationer...
Ja ni hörde rätt! 40.000!
Skulle man kunna ha roligare för de pengarna? Svar: JA!

Nu efter att ha suttit i telefonkö till polisen en halvtimme så har ja äntligen kommit fram och gjort en anmälan på detta! Typiskt att detta händer nu, har spelning imorn och på Sönda ska vi köra upp till Kolmården - hoppas verkligen det löser sig så nån verkstad kan fixa vår bil imorn!
Det är Lördag, ja vet, men ja lovar, ja ska köra Skåne runt om d så behövs!
Snälla - skicka lite positiva tankar till min stackars bil! =) D kanske hjälper?

HoPpaS ni haft en härlig kväll!
Den här kvällen kommer ja iallfall kunna minnas o skratta åt en dag!

Stor Kram Till er aLLa!

HeLeNa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0