ÄKTa VäNSKaP!

Mina Intutioner inför LördagsKvällen visade sig Stämma!
Det Blev en Härlig Kväll med Underbara Människor, Spännande Samtal, SuperGod Mat & en Kväll Värd att Minnas för att Jag ännu en gång Fick bli Påmind om Vilken Underbar Vän & Fin Människa Karolina är!
Även om Hon & Ja inte Ses & Hörs så ofta så Har vi så Himla Kul när vi väl gör det och så Känns det sådär ÄKTA!



Något ja har Funderat på & Värdesatt på Sista Tiden är Vänskap som är på Lika Villkor. Det är lätt att det i en VänskapsRelation Blir så att det är en och samma Person som hela Tiden får komma med Förslag & Styra upp så att Man kan Ses. Eftersom att jag Flänger runt Mycket har det Blivit ganska Naturligt för Mig i Många Fall men det går till en Viss gräns. Jamenar, om Jag är på ett & samma ställe under en Period och Mina Vänner Vet om det Märks det ganska Snabbt Vilka som Prioriterar att Träffa en och Vilka som Hör av Sig Tillbaka.

Ja har en del Vänner som Tyvärr inte Kunnat Acceptera det Jobb jag har.
De har tagit det Personligt om det Dykt upp ett Jobb för Mig (en kväll då vi planerat att Ses) som ja verkligen behövt Ta.
Fast ja Försökt Förklara det Hela Från Mitt Håll & Försökt Få dem att Förstå har de istället valt att Låta Sin Besvikelse gå ut över Mig. Då gör det ont.
Det är Sorgligt när ens Liv & Drömmar inte Kan gå ihop Med Vänners Förväntningar på DET "Vänskap" innebär för dem.

Många Människor Jobbar Månda-Fredag och har sin Fasta MånadsLön.
Livet som Sångerska är Annorlunda & Det är det som ja Gillar med det. Vanligtvis har jag Några Betalda Jobb per Månad, oftast Helger, samtidigt som ja i Veckorna Planerar inför Framtiden vilket inte ger NÅGOT betalt.
Ja Tycker om när det Dyker upp Spontana Jobb & LyckligtVis har Ja Många Vänner som Kan Glädjas med Mig.
Ja har insett att de som inte kan Acceptera det Jobb jag har aldrig kommer kunna bli Några Riktigt Nära Vänner, så får det vara.

Äkta Vänskap
för mig är Känna sig Fri i Varandras Sällskap.
För mig finns inga VänskapsKrav utan det är Ren Kärlek mellan två Människor.
Ja Glädjs när det går bra för Mina Vänner & Ger dem Gärna Tips & Råd om de vill ha det. En Äkta Vän kan man Ringa närsomhelst & den Förstår och Orkar Lyssna, Jobbiga Tider som Härliga Tider.

Jag Hoppas att Jag är en Sån Vän för det är Precis en sån Vän jag vill Vara!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du är en sån vän! :) Och jag förstår precis vad du menar. Kan inte vara lätt att försöka få alla att förstå en. Och så menar man inget illa. :(



Ta hand om er däruppe!



Pussar o kramar!

2010-01-31 @ 20:03:43
URL: http://musicfia.blogg.se/
Postat av: nellan

Förstår vad du menar. Samma pusslande har man när man har barn. Ibland blir de sjuka och man får ställa in planer.

Jag tycker du är en fin vän Helena. Mycket fin!

Ha det gott och hoppas vi ses snart!

2010-02-01 @ 06:56:34
URL: http://www.whateverthereason.wordpress.com
Postat av: HeLeNa

Tack Tjejer!



Det värmer & höra att Ni förstår hur ja menar & att Ni upplever Mig som en Sån Fin Vän! =)

2010-02-01 @ 10:09:48
URL: http://hellur.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Vilket underbart inlägg... Det du beskriver är ju själva grunden för vänskap. Även om det kommer något emellan när man har bokat så hoppas man ju att dom ska förstå. Är det dessutom ett jobb så är det ju ännu viktigare att dom inte "surnar" till... Skulle man ständigt behöva tänka på att man MÅSTE tillbringa lika mycket tid med var och en av sina vänner, så vågar man ju inte träffa någon till slut eftersom någon annan kan känna sig undanskuffad och bortratad...



Ett bra inlägg med mycket innehåll... KRam

2010-02-01 @ 10:24:25
URL: http://ansoni.blogg.se/
Postat av: Karolina

Världens bästa Helena! Jag är såå glad att jag har dig som vän! puss o kram

2010-02-01 @ 19:30:45
Postat av: Zara

Så bra skrivet! Äkta vänskap är frihet men att man ända alltid vet vart man har varandra! Livet ser ju olika ut för alla hela tiden. Sånt är ju livet.. Man ska finnas för varandra & inte ge varandra dåligt samvete.

Det där med vårt yrke kan vara svårt att förstå för andra som jobbar 7-16.

Saknar er massor? Och även om vi inte ses och hörs jämt är det alltid lika roligt och avslappnat att hänga med er...

Kram

2010-02-02 @ 13:43:11
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag håller med dom andra..du ÄR en sån vän!!! och jag vet ju vad du menar...(vi pratade ju om detta sist vi sågs)....och somsagt samma när man har barn...vissa förstår inte hur d är...STOR KRAM till dej!

2010-02-05 @ 22:42:15
URL: http://www.finest.se/geli83
Postat av: frida

Hej gumman, jag hoppas jag inte är en sån vän för det vill jag aldrig vara. Vi lyckas ju aldrig träffa in en dag och det krockar alltid men som du sa: vi har hela livet på oss.)

Ja är glad att det går bra för er, det är man väll för alla det går bra för. hälsa Johan pöss pöss, linus hälsar. Du kommer ALLTID vara min vän!

2010-02-06 @ 08:43:15
Postat av: frida

Hej gumman, jag hoppas jag inte är en sån vän för det vill jag aldrig vara. Vi lyckas ju aldrig träffa in en dag och det krockar alltid men som du sa: vi har hela livet på oss.)

Ja är glad att det går bra för er, det är man väll för alla det går bra för. hälsa Johan pöss pöss, linus hälsar. Du kommer ALLTID vara min vän!

2010-02-06 @ 08:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0