FöReLäSNiNGaR På ASMuNDToRP- OcH SaNDåKeR SKoLaN!

Både igår och idag har det varit tidiga Mornar för Mig.
Klockan 05.00 har ja gått upp & Fixat iordning mig för att sedan Packa Bilen
& Köra iväg tillsammans med mina 2 Kollegor mot Våra Föreläsnings-Ställen.

Igår var vi i Asmundtorps kyrka och hade Två Föreläsningar om Självkänsla & Utanförskap för 6:or, 7:or, 8:or & 9:or från Asmundtorpskolan.

Idag har vi varit på Sandåkerskolan & haft Tre olika Pass där Vi Pratat inför 4:or, 5:or, 6:or, 7:or, 8:or & 9:or.
Många kom fram efteråt, ställde Frågor, Krama om oss & Sa att de Tyckte det var Givande & Det gör mig så Glad! =)



Känns Bra att veta med sig att jag gör NÅGOT för att försöka Förändra det Hårda Klimat som finns på Skolor idag.
Får så ont i Hjärtat när ja Tänker på alla dessa Barn & Ungdomar som vaknar med en Klump i Magen varje Morgon & som måste Palla sig iväg till Skolan där de sedan möter Förnedrande Kommenterar & Annat Skit!
Det finns statistik på att ca 100.000 barn och ungdomar i Sverige upplever detta varje dag. Jag tycker det är helt sjukt & vill verkligen göra vad jag kan för att den siffran ska sjunka!

Ja HoPpaS aTT DU oXå GöR NåGoT FöR aTT
FöRHiNDRa MoBBiNG & ORäTTViSoR!

Kommentarer
Postat av: anna

Tack underbara ni för två underbara dagar <3

2010-09-10 @ 20:47:05
URL: http://sanningenomanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0