KoNSeRT MeD VoCaL SiX!

Igårkväll när Johan & ja kom till Landskrona hade Vocal Six en konsert här i stan & jag är så glad att fina Eva Östberg tipsade oss att gå på den! =)
Jag har hört talas om de tidigare & att de skulle vara grymma & jag håller verkligen med! Det var en underbar upplevelse att få lyssna till deras röster & deras häftiga arrangemang av jullåtar. De sjunger accapella, dvs utan några instrument och som musiker och riktig "stäm-nörd" blev ja så imponerad eftersom jag vet hur svårt det kan vara med stämmor =)

Tillsammans med barnkörer och andra körer här ifrån stan gjorde de en grym konsert!




Idag har ja annars firat Johan som fyller år - Maja & hennes goa dotter Svea kom hit vid 9.30 eftersom vi skulle repa & när vi stapplar in i sovrummet för att sjunga för Johan möter vi honom, yrvaken, i dörren & hans sköna kommentar är: - "Ja, just det, ja fyller ju år idag, ska ja gå o lägga mig igen & låtsas sova?" Efter en hel del skratt & en en god frulle gick repet med Maja fint. Vi har fått till ett roligt jul-upplägg där fin stämsång varvas med humor och låtar med lite mer drag i.

Kvällen tillbringades hemma hos Johans mor - Eva, hon hade fixat supergod mat & där var även ett härligt gäng med släktingar & vänner!

Imorrnbitti väntar en tidig spelning l Helsingborg... Kl 04.00 ska ja upp så det är nog dags att krypa till kojs nu =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0