The FaiRyTaLe!

I början av året blev jag tillfrågad att vara med på mina Vänner - Ullis & Peter Malmbergs uppsättning och Studio-inspelning av The Fairytale. När jag jobbade som Show-Artist utomlands för 7 år sedan minns jag speciellt en låt som jag älskade att sjunga - "I wish", då visste jag inte att den var skriven av självaste Ullis & Peter =)
Därför känns det extra kul att Johan & jag nu får vara med dem på den här resan med Studio-inspelning, Repetitioner, Konsert & Tv-inspelning av Amerikanska PBS i Louis De Geer Hallen i Norrköping - Lördagen den 10 september!






Foto
av
Helena
&
Johan 
Leo Erdfelt










The Fairytale väver skickligt samman folkmusik och världsmusik till en smakfull symfonisk resa. The Fairytale är den storslagna sagan om ett udda par som blir förälskade, förlorar varandra och slutligen återförenas igen i en helt annan värld.


I den amerikanska tidningen Skope Magazine skrev recensenten Janie Franz bla följande:

"The Fairytale is a gem. This could easily challenge anything by Andrew Loyd Webber.
Be still my heart"


Nu har det största Amerikanska TV bolaget PBS visat stort intresse för The Fairytale.

Den 10 september kan Du få uppleva The Fairytale live på Louis De Geer. Konserten kommer att filmas av ett TV-team och lanseras i USA under december månad.


Executive producent för denna konsert samt lanseringen i USA är Gustavo Sagastume från Miami som bla tidigare producerat Canadian Tenors, David Garett, Celtic Women mfl.


Förutom Peter & Ulrika Malmberg medverkar även lokala, professionella artister samt ett par nationella musikprofiler, delar av SON Orkester samt band med Fredrik Ingå som kapellmästare.


Boka redan nu och Du kommer få uppleva världspremiären av The Fairytale!


Längd: Ca 1h 45 min inkl.paus

Biljetter bokas genom Ticnet

Handikapplats bokas på BiljettByrån , 011-155100



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0